DOWNBOUND TRAIN
Another Wee Hour Depression / Long, Long Time / If Ya’ Never Faced the Devil
Demo
3,5/5
Norrköpingskvartetten Downbound Train går från klarhet till klarhet på sin senaste demo. I recensionen av singeln som kom tidigt i somras efterlyste Andréas lite mer melodier och det är precis vad vi bjuds på här. ”Another Wee Hour Depression” är det bästa och absolut fräschaste bandet någonsin presterat. En riktig singellåt är vad det är. Kom igen SND! Balladen ”Long, Long Time” har även den en bra melodi, men lider lite av Hank Williams-influenserna hos sångaren Hellman. Försök att begränsa dessa till sidoprojektet Nashville Neurotics. Lite mer klämkäck sång hade säkerligen lyft låten. ”If Ya’ Never Faced the Devil” är betydligt röjigare än de andra två och går i mer traditionellt Downbound Train-stuk. Så länge det gäller en låt av tre har jag inget att invända. Kontentan av de tre låtarna blir att kvartetten har ryckt upp sig ordentligt. Arrangemangen känns fräschare och Hellmans sång är väldigt bra, speciellt på ”Another Wee Hour Depression”. Och den elaka gitarren i början av ”Long, Long Time” ska vi inte tala om. Bra gjort! Låt nu allmänheten få ta del av detta.
Lämna ett svar