Stevepops kommer från Sandviken. Dagen innan jag träffade bandet slog Sandviken Västerås med 9-2. Sånt bryr sig Stevepops om. Stevepops spelar pop i ett rasande tempo. Jag undrar nästan hur de orkar en hel konsert igenom, men när jag träffade… Fortsätt läsa →
Detta band behöver väl ingen närmare presentation så vi sparkar igång direkt! Det är nästan 5 år sedan ”Bloodchilling tales”, vad sysslar ni med? Lever ni fortfarande? Visst lever vi fortfarande, men sättningen ser lite annorlunda ut nu mot vad… Fortsätt läsa →
— Jag vet fan inte vilka som är med längre. Det är nog Blackmoon, All och jag. Vi repar aldrig, utan gör låtarna i studion. Nya skivan, ”We Are War”, spelades in för ett och ett halvt år sedan. Jag… Fortsätt läsa →
Nu är det dags för vår igen. I skogen är man omringad av blommor, blommande träd, sjungande fåglar och i näsan kittlar en vårkittling. Nu är det förstås inte detta som är de sanna vårtecknen. Nej, för att det enda… Fortsätt läsa →
En kväll i november på väg från Gävle till Borlänge i brorsans SAAB 900 gjorde jag en intervju med Mats (basist) från IN AETERNUM. På väg till Borlänge var vi för att besöka Kupolen och Monsters of the Millenium. Någonstans… Fortsätt läsa →
Är namnet Hellman tyskt? — Det var faktiskt en präst på 1800-talet som bytte namn till Hellman. Resten av min släkt vill du inte höra om. Det skulle förstöra mitt rykte. Du vet vad jag pratar om, Fredrik… Vad tycker… Fortsätt läsa →
FÖDD: 25 februari 1952 i Östersund. DEBUT: Medlem i gruppen Bottles som i mitten av 60-talet lät som Beatles på klassfester, julskyltningar och dylikt. SPELSTIL: Internationell rock på både svenska och engelska. HISTORIK: Bodde i USA 1969 där han spelade… Fortsätt läsa →
RESTLESS MIND, 1972 — Lyssnade på den lite grann inför turnén förra våren för första gången på väldigt, väldigt länge för att se om jag skulle plocka någon mer låt från den. Åh, den är skitbra. Haha. Nä, varför jag… Fortsätt läsa →
Tomas Ledin laddar just nu upp inför släppet av det nya albumet Hela vägen och den kommande turnén i sommar. Anders Enquist bestämde sig för att ta ett snack med mannen som lyckats hetsa upp vissa kritiker till den grad… Fortsätt läsa →
Såg du Tomas Ledin i Folkets Park i somras? Många kan säkert svara ja på den frågan, eftersom Tomas hör till våra allra trognaste parkartister. Han har rest fem år i rad, de senaste tre som ensam artist. Tomas tycker… Fortsätt läsa →
”Hur kändes det att komma tvåa i Melodifestivalen senast? — Ja, du kan ju tänka dig hur det känns att ha nästan tretton rätt på tipset!”. Detta kunde man läsa i förra årets upplaga av detta häfte —”Pop 80”. Artikeln… Fortsätt läsa →
© 2026 BLASKOTEKET — Drivs med WordPress
Tema av Anders Noren — Upp ↑