Di LEVA Vem Ska Jag Tro På? (Mistlur) Den här grabben är ett geni. Med sin stil är han en clown för hela svenska folket. Och onekligen en figur vi behöver. Det är omöjligt att inte smittas av hans galenskap… Fortsätt läsa →
FÖRSTA MÖTET med Tomas Di Leva skedde genom en artikel i Expressen. En sådan artikel där reportern hittat ett objekt som är tillräckligt fånigt för att också kunna anses som intressant. En artikel som förklarar att tönten inte alls är… Fortsätt läsa →
— Om rock är att vara sexig och tuff, ett slags primalskri, att slå omkring sig, då vet jag inte om jag vill hålla på med det, säger Tomas di Leva. Som istället väljer att provocera oss med spacekläder och… Fortsätt läsa →
Sveriges mest hatade och älskade artist har åkt land och rike runt för att frälsa nya människor. Redan som 14-åring gav han ut sin första skiva och 1987 slog han igenom med “Vem ska jag tro på”. Resten är historia…. Fortsätt läsa →
Nu är han här igen! Killen med de färgglada skjortorna. Han som uttalar alla vokaler som A. Och som framförallt har en lock fasttejpad i pannan! Men… locken är borta… och vad har hänt med kläderna…? Lars Nylin lägger Pussel… Fortsätt läsa →
Ut på gatorna och jubla. Låt väckarklockorna ringa. Plocka fram de största fyrverkeripjäserna. Aktivera närmaste rymdsatellit. Byt rubriktypsnitt. Ring Siewert Öholm. Och reservera topplatsen hos Kaj Kindvall. Sveriges största (och enda) popstjärna är nämligen tillbaka. Slitz porträtterar Thomas Di Leva… Fortsätt läsa →
Det sker saker ständigt kring personen Thomas Di Leva. Bara i oktober ska han hinna med att fylla 24 år, släppa sin fjärde solo-LP — Vem ska jag tro på? — och kriga mot två radionämndsanmälningar. Di Leva är också… Fortsätt läsa →
Tomas DiLeva. Fjant eller begåvning? Kanske bådadera! Tveklöst är han en av rock-Sveriges mer udda figurer. Förra singeln — “Kom till mej” — gjorde att DiLeva för första gången uppmärksammades ordentligt. Nästa singel — “Snurra bakåt” — kommer strax. Namn:… Fortsätt läsa →
“En god kompositör imiterar inte, han själ.” Igor Stravinskij För tio år sedan mötte David Bowie Berthold Brecht. Resultatet blev en spännande dramatisk tolkning av “Alabama Song” ur Brecht/Weills föreställning ‘Staden Mahagonnys uppgång och fall’. Att Bowie aldrig utvecklade tråden… Fortsätt läsa →
— Min musik är ungefär som en Tarkovskij- eller Fassbinderfilm. Det är svårt att säga riktigt vad de handlar om. Allt rör sig mer i symboliska sammanhang än i att det finns EN betydelse med början och slut. Varje skiva… Fortsätt läsa →
© 2022 BLASKOTEKET — Drivs med WordPress
Tema av Anders Noren — Upp ↑