STORYTELLER är Gävlebandet som troligen kommer att slå stort med sin medeltidsinspirerade metal. Dom har nyligen avslutat inspelningen av sitt allra första album och här svarar gitarristen Fredrik Groth på några frågor som jag ställt honom. (Nov.) Tjenare Fredrik. Ni… Fortsätt läsa →
En kväll i november på väg från Gävle till Borlänge i brorsans SAAB 900 gjorde jag en intervju med Mats (basist) från IN AETERNUM. På väg till Borlänge var vi för att besöka Kupolen och Monsters of the Millenium. Någonstans… Fortsätt läsa →
U.D.O. Holy Nuclear Blast CD NB 435-2 9/13 Har, om jag skall vara ärlig (och det skall man ju), inte ägnat nåt store intresse åt U.D.O. sedan usla Timebomb. Vilket i och för sig kanske varit dumt eftersom tidigare alster… Fortsätt läsa →
SUPREME MAJESTY Divine Enigma Loud N Proud MCD 009 7/13 VA FAN! Är det EUROPE som har gjort en återförening, dom också? Nä rå, det var bara början på första låten, ”No Farewells”, som höll på skrämma livet ur mig,… Fortsätt läsa →
SARCASTIC Inside Plutonium CD 005 12/13 Lite halvdeppig gothrock från Portugal, som berör så jävligt att klumpen som landar i halsen återkommer så fort man tanker på skivan. Vackert och stämningsfullt med två sångare (Ivo och Nelo som också sköter… Fortsätt läsa →
RAGE Ghosts GUN CD 185 74321 69634 2 12/13 RAGE har genomgått en väldig förändringsprocess, skiva för skiva, om man jämför med gamla Perfect Man, Reflections of a Shadow och Secrets in a Weird World m fl så har dom… Fortsätt läsa →
PEGAZUS Breaking the Chains Nuclear Blast CD NB 420-2 7/13 Som Hans Villius skulle ha sagt: ”Året är 1985, och det band vi just nu hör spelas har precis släppt sin första skiva. Bandet som framför sången, är inte alls… Fortsätt läsa →
NIGHTFALL Diva Futura Holy CD 046 8,5/13 Det nya alstret från ”Grekmetallarna” i NIGHTFALL låter mera gotiskt och mindre döds än förra, Lesbian Show, och i mina öron så är det nog lite bättre. Viss tyngd finns där, liksom en… Fortsätt läsa →
MORIFADE Possession of Power Loud N Proud CD 010 10/13 MORIFADE’s mini-cd Across the Starlit Sky som kom ut våren ’98 eller nåt var riktigt dålig, otight, taskig produktion, patetiska refränger och halvdåliga låtar rakt igenom. Men nu är det… Fortsätt läsa →
MANIC MOVEMENT Thousand Sufferings Suburban CD 004 10/13 Jag vet inte om ”Chefredaktör Robban” vill att jag ska lämna jordens yta med tanke på vilka skivor han ber mig recensera, den ena deppigare än den andra. Skämt åsido, MANIC MOVEMENT… Fortsätt läsa →
ENTROPY Perception Egen prod. EN 003 1/13 Det står i pressreleasen att ENTROPY hållit på sedan 1989, hållit på med vad? Cykelreparationer? Dom lär ju inte hållit på med musik i alla fall. Det står även att det var många… Fortsätt läsa →
© 2026 BLASKOTEKET — Drivs med WordPress
Tema av Anders Noren — Upp ↑