HYPOCRITE
”Into The Halls Of The Blind”
CD
No Fashion

Jag håller Marcus (och vem fan är det?? Undrar ni) till fullo ansvarig för att jag fick Hypocrites första platta i min ägo, kanske var jag lite för lättduperad kan tyckas, när orden: ”Den är bra” fick mig att hosta ut dom 49 kr den då gick lös på. 49 kr som jag så här i efterhand vet att jag kunnat spendera på något bättre, som typ en lågbudget kastrering av Gran eller en hink ”svets på tub”. Så efter det första Hypocrite nederlaget hade jag inte överdrivet stora förväntningar på denna nya utgåva, och tur var väl det måste jag tillägga. Direkt man sätter på skivan visar det sig nämligen att Hypocrite har fastnat rejält i den kletigaste delen av ”Göteborgs metal” träsket, ett träsk som består av ett evigt malande av tråkiga bisvärms melodier som man redan tröttnade på efter halva första låten. Ett originellt inslag är dock den ganska generösa användningen av fiol, tyvärr så är inte alltid originellt synonymt med bra och så är det nu i det här fallet, så till nästa skiva bränn knätofsarna, snälla. Och kanske ett metalkollo långt bort ifrån Götet är att rekommendera.
Tråkigt, Ooriginellt och för lite Bosse över det hela.
[2]