DIABOLIQUE
”The Black Flower”
CD
Black Sun
Den lysande omslagskonstnären Kristian Wåhlin är låtskrivare, gitarrist och sångare i detta mörker-rockhand. Är han då lika bra på att skriva musik som på att måla? Nja, inte riktigt. Jag föredrar band som Cemetary, Paradise Lost, Sundown, Type 0 Negative etc framför det här. Men dåligt är det inte på långa vägar. Det är bara det att det lossnar liksom inte riktigt, utan puttrar på så där småtrevligt skivan igenom. Nu är ju i och för sig jag ganska trött på dylik Gothrock för tillfället så jag antar att folk med större aptit på denna genre kommer att mysa betydliga mer. När höstmörkret, likt en hungrig varg, tar en stor tugga av min själ och sommaren lönlöst kämpar för överlevnad. När månstrålarna hägrar som spjut bakom dimhöljet och löven ligger som en gigantisk domedagsmatta på marken… då kanske jag plockar fram ”The Black Flower” och gråter en skvätt.
[3]
Lämna ett svar