En riktigt härlig, go och mycket bra punktape har jag här fått från gruppen ORGANISERAT VANVETT. Musiken är rak, enkel och snygg punk. Det är uppbyggt på samma sätt som STREBERS, ASTA, MOSES, DOM LYCKLIGA KOMPISARNA och övriga band som kan det här med att skriva punkvisor. Om man ska nämna något som skiljer ORGANISERAT VANVETT lite så har dom lite fler lugna låtar, dom stampar inte på i 190 hela tiden utan vissa låtar är lite lugnare och ”smörigare”, typ CRUCIFIX stuket. Jag diggar gitarrslingorna som är bra gjorda, möjligen lite enformiga men det låter ju ändå bra som slutresultat. Ljudet är också mycket acceptabelt. Visst är det väl lite skramligt men samtidigt ösigt. Vi lipar som tapen heter är helt enkelt en tape som passar mej som handsken. Till er som gillar svensk punk i mycket godkänd klass så säger jag bara, KÖP. 20 spänn lär räcka från: Pelle Ambertsson, Kvarnbacken 25, 44157 Alingsås. Eller ring: 0322/374 35.
Lämna ett svar