INFERNAL GATES
”From The Mist Of Dark Waters”

Jag trodde det var en standard Black metal promo jag satte i stereon, men icke. Det här rör sig istället om långsam melodiös och stämningsfull Death/Doom, vilande på en synthmatta. Ibland blir det lite långtråkigt, men bara ibland. Av Drake.

* LAYOUT – Omöjligt att sätta betyg här, för vi fick dom inspelade på band.
* LJUDKVALITÉ 8
* TEKNIK 5
* HELHET 8

Inget band jag skulle vilja gå på live inte. Detta ska man lyssna på när man sitter ensam och deppar eller när man känner sig sorgsen. Helt klart bra även om jag gillar musik med fart i. Vad ska man säga? De slog sina kloka huvuden ihop -92. -93 spelade dom in 3 låtars demon ”In Sadness…”, -94 kom deras andra demo ”The Gathering Of Tears” som gjorde så dom till slut kunde signa för X-treme Rec. I april förra året spelade dom in denna fullängds cd:n. Absolut nåt att ha i skivstället! Jag säger bara en skiva för varje humör. Av Robert.

* LJUDKVALITÉ 8 Låter lite mörkt.
* TEKNIK 4
* HELHET 8

SLUTBETYG: 6.8

X-treme Rec.
Box 112 38
404 25 Göteborg