LOOSE som kommer från Stockholm har precis bildats men bakgrunden är långt ifrån kort. Medlemmarna har förflutet i diverse punkband under årens lopp däribland SYNDIKATET och ALICE I UNDERLIVET dessutom så har trummisen Johan medverkat under en kortare tid i bl.a. NEVSKIJ PROSPEKT och INCEST BROTHERS.
LOOSE är inspirerade av den senare 60-talsrocken typ Hendrix och The Stooges och icke att förglömma MC 5. Dessutom finns starka rötter i bluesen… det gällde för cirka 5 år sedan och det gäller även idag… Här har LOOSE harvat ihop en dunderlåt med gott om adrenalin i ådrorna kallad “Which ever way the wind blows” och det är en kick rakt mot Uncle Sams kulor och en spya mot den Amerikanska “ta-över-hela-världen”-mentaliteten… bara att hålla tillgodo…
Bandet söker numera en ny sångare och en stark aspirant är Jöjje tidigare medlem i Sixten Redlös, dessutom finns starka planer på att släppa en skiva, vi bara väntar och väntar…

JENS PETER S-Gitarrist och domkraft i VAMPYRES OV JUSTICE viker ut sig för ETT NOLL ETT’s läsarna i en kort intervju:
(Förhörsledaren) Ser ni er som ett kontroversiellt Råckenrållband?
— Vi ser oss mer som ett cirkusband, vi spelar gycklarmusik. Vi försöker att få det att svänga och ibland så lyckas vi.
Så ni är alltså inte ett rockband?
— Javisst…
Var kommer countrymusiken in i det hela?
— Vi har alltid tyckt om country och wästern musik för oss är det den ärligaste musik som finns, den är inte rädd för att visa känslor, och då snackar jag om Hank Williams t.ex. Det är riktig soulmusik för mig, naken och ren arbetarmusik. Utan såna som Hank Williams skulle utvecklingen stått stilla, han har varit en vitamininjektion för musikindustrin.
Vem eller vad har varit mest destruktivt för nutida musik?
— Lars Aldman utan tvekan. Hans tyranneri inom rörelsen har varit total. Han har hjälpt till med att styra in musiken på en likriktad återvändsgränd och tagit bort udden på många svenska band. Allt detta med medians makt gentemot den försvarslösa musikkonsumenten. Den skada Lars Aldman och hans lärjungar åsamkat rörelsen kommer att ta flera generationer att reparera.
Den här låten som ni släpper här har alltså en förankring till Peter Pan i Köpenhamn, hur kommer det sig?
— Vi har kontakter… ett par av oss i bandet är bisexuella men vadå fan alla har ju ett par procent hit eller dit…
Hur går ni tillväga när ni arbetar ihop i bandet?
— Vi arbetar egentligen inte tillsammans, vi framför bara musiken tillsammans, vi tror på den starka individen. I en grupp finns det alltid någon svagare individ och det vore ju synd om alla vi andra skulle behöva sänka våra ambitioner. Vi har fått bort en stor del av onödiga turbulenser genom att jobba på det sättet, det märks också på personalomsättningen att folk trivs bättre nu när vi har kommit tillrätta med de här problemen,även sprit och knarkproblem har minskat.
Textmässigt verkar ni vara lite avslagna, ni har inte funderat på att bli instrumentala?
— Ett tag så nynnade “Teenwolf” bara, men det blev kritiserat så det fick vi sluta med. Texterna censureras gemensamt av oss så att vi är säkra på att inte stöta oss med någon. Dessutom så tycker vi att politik och sånt är lite för hett att ta upp. Folk vill ju inte höra om sånt tungt när de är ute för att roa sig.
En sista fråga,är ni rebeller?
— Javisst, man måste kämpa för att förverkliga. Det viktiga är att göra som de flesta vill så att alla blir lyckliga.
Nåt mer å säga?
— Jag är mytoman!!!

Kontakta bandet på adressen:
BUBBLEGUM ART
BOX 123
295 00 BROMÖLLA
Tel: 0456-278 80

Övrigt lite kort om flexiskivan:
Samtliga flexiskivor som följer med i Ett Noll Ett-numren släpps under vår egen skivetikett DELICIOUS GOLDFISH RECORDS, detta är hittills den fjärde. Flexiskivorna trycks upp i London och upplagan är på ca. 1100 exemplar. Största delen av dessa hamnar ute i landet och även utanför landets gränser.
Nu finns planer på att starta en riktig skivetikett, men detta får tiden utvisa och ekonomin…