Inkubus Sukkubus
’Beltaine (early rec. 90-91)’
(Resurrection/M&A)
CD
4+
Hade endast hört någon låt med denna grupp förut, och den var inte illa. Det är inte heller denna skiva med femton alster från perioden 90-91. Med sin ’Pagan Goth’, med elektronik, bas, gitarr och finstämd kvinnostämma rockas det på ordentligt så jag ryser lite lätt…
Det genomgående temat i texterna är hyllning till naturen och dess gudar, och det sjungs om både Pan, Beltaine, Vampyres och Wytches.
Bara ordet Vampyre får nog många att sucka och gråta en skvätt, men vafaan. Ska det va så, ska det va, och Inkubus Sukkubus är helvete så bra.
Lämna ett svar