Streaplers från Göteborg, som nu brutit med sin manager och f.d. sångare Gert Lengstrand helt och hållet, har spelat in en platta med sikte på Svensktoppen. Låtarna heter ”Ann-Christin” och ”Så förlåt lilla vän”. På bilden heter nya Streaplers fr…. Fortsätt läsa →
Göteborgsmusikanten Arne Österlindh är ett ”hett” namn just nu. Både här hemma i Sverige och i Europa. Arne som hittills kanske är mest känd för sina insatser i The Spotnicks, hörs även på Streaplers nya LP och närmast skall Arne… Fortsätt läsa →
Har två medelklassarier som träffas på indisk restaurang något roligt att prata om? Ja. DARLING: Vad är det som gör att man vill vara alternativ? PATRIK: Nyfikenhet kanske. Man vill sticka ut ur mängden och pröva sina vingar. NINA: Ja,… Fortsätt läsa →
”60-talspop i Göteborg” av Hans Sidén (Tre Böckers Förlag AB) Den som gör en resa har alltid något att berätta, säger ett gammalt ordspråk. Man kan ha en hiskeligt intressant historia att berätta även om man stannar på hemmaplan, vilket… Fortsätt läsa →
Popgrupperna växer fram allt snabbare och snabbare, var stad får sitt band, ett band som av sina egna är minst lika bra som de stora runt om i världen. Om vi skall börja i söder så har vi Beatchers från… Fortsätt läsa →
Gert Lengstrand, f. d. Streapler och f. d. anställd på Artist-Tjänst i Stockholm, har flyttat åter till hemstaden Göteborg och öppnat egen firma — G. L. Produktion — tillsammans med Ingemar Ramsvik, tidigare känd bl. a. som turnéledare åt Streaplers…. Fortsätt läsa →
Jackpots fån Göteborg har nu gett sig 17 på att ”bli något” i Sverige. Tillsammans med engelska Searchers turnerade nyligen i Folkparkerna – och ”sjöng ut” engelsmännen. Inte efter noter kanske, men på gehör och det riktigt ordentligt. Jackpots har… Fortsätt läsa →
— Den blir ju tjock som en bibel! — Ja, men så var det också en religiös upplevelse att få vara med på den tiden… Hans Sidén, känd journalist och poppersonlighet (skötte bland mycket annat popbevakningen i Göteborgs-Posten under hela… Fortsätt läsa →
Många tror att dessa fem stockholmsgrabbar kommer att vara mest inne av alla gäng i vinter. De representerar en stil som kommer sakta men säkert här hemma just nu: — De välklädda modsen och lagomt långhåriga modsen. Dessutom spelar de… Fortsätt läsa →
Kan ett pop-band bli för bra? För musikaliskt avancerat? För ”svårt”? Ja, säger man i Göteborg, Strangers är för bra! På annat sätt är det svårt att förklara, varför ett så duktigt och ambitiöst band inte kommit längre än det… Fortsätt läsa →
© 2026 BLASKOTEKET — Drivs med WordPress
Tema av Anders Noren — Upp ↑