Robyn vill inte vara Quentin Tarantino, däremot är rövslick något hon lärt sig uppskatta. Kosmos är halvvägs uppe i stjärnhimlen, men har fötterna kvar i proggjorden. ROBYN: Kan inte du berätta vem du är egentligen? UJE: Jag spelar med ett… Fortsätt läsa →
DOKTOR KOSMOS ”Evas story” (LP, NONS/MD) DOKTOR KOSMOS ”Le Punkrocker” (singel, NONS/MD) Doktorn är tillbaka. Äntligen. Till slut, kanske man ska säga, Doktor Kosmos verkar ha haft vissa svårigheter med att följa upp rockoperan ”Stjärnjerry”. Under de dryga tre år… Fortsätt läsa →
DOKTOR KOSMOS ”Evas Story” NONS/MNW Här är andra delen i rockoperan som startade med StjärnJerry för fyra år sedan. Mördarbruden Eva har legat i koma, och här får vi följa hennes förehavanden i samhällets bottenskikt efter uppvaknandet. Musikaliskt och textmässigt… Fortsätt läsa →
Det är fredag eftermiddag på årets Hultsfredsfestival, och NONS Records har just bjudit på gazpacho i sitt backstagebås. Mätt och törstig kilar jag över till fotbollsplanen för att prata mat med DOKTOR KOSMOS, som just har tryckt i sig en… Fortsätt läsa →
Frågan är om det finns något annat band som ställer sig så helt bredvid, och gör det så fantastiskt bra, som Doktor Kosmos & Starlightorkestern? En kulen höstdag följde jag med Doktor Kosmos på en åktur i Rymdemannens rymdskepp som… Fortsätt läsa →
DIVERSE ARTISTER ”Pop Tics” Bungalow/Border Om den här recensionen hade gällt förpackningen skulle betyget blivit hur högt som helst. Skivan vilar nämligen i en dödsläcker, genomskinlig ask av mjukplast tillsammans med några bilder och en trevlig liten bok på 70… Fortsätt läsa →
STEREO TOTAL ”My Melody” (LP, Bungalow/Border) Av alla de band vi har skrivit om i Benno är det bara ett fåtal som i princip samtliga skribenter hyllar unisont. På den svenska fronten ligger nog Doktor Kosmos bäst till, och bland… Fortsätt läsa →
> ABLE – ”Lost Love Songs” + ”The Seasons And The Moods” > ACID HOUSE KINGS – ”We Are The Acid House Kings” > AIRLINER/AEROSPACE – ”Summer Wedding” > ALL GIRL SUMMER FUN BAND – ”All Girl Summer Fun Band”… Fortsätt läsa →
Vad är det här nu då? Ännu ett nummer fullt av massa orerande om ointressanta obskyriteter och fåniga åsikter som ingen jävel bryr sig om? Ja, du gissar rätt: Benno hälsar på igen! Det är januari och om du kan… Fortsätt läsa →
> ROCKMONSTER – ”Rockmonster” > MADRUGADA – ”Industrial Silence” > ALABAMA THUNDER PUSSY – ”Constellation” > FLESHQUARTET – ”Love Go” > THE THE – ”Naked Self” > AIR – ”The Virgin Suicides” > THE BEAR QUARTET – ”My War” >… Fortsätt läsa →
Radio Lxmbrg och deras toksnygga ep formgiven av Per Kristiansen, ramlade ner i mitt liv med ett filmdoftande brak. Två månader senare träffar jag bandets ”direktör” Alex Svenson-Metés i hans källarstudio på Södermalm. Bandet drogs igång av Alex våren 2002…. Fortsätt läsa →
JAG LÄSER NÅGONSTANS ATT CDOASS BÖRJADE SPELA FÖR ATT DE TYCKER ATT DET FINNS ETT TOMRUM I DEN NYA DANSMUSIKEN. MISSNÖJET OCH TANKEN OM ATT KUNNA REFORMERA GOLVEN MED HJÄLP AV FYSISK PUNKROCK — MUSIK SOM INGEN KAN STÅ EMOT… Fortsätt läsa →
© 2026 BLASKOTEKET — Drivs med WordPress
Tema av Anders Noren — Upp ↑